maandag 20 april 2015

Engeland - Sam Smith | Dik zijn is erger dan uitgescholden worden voor Homo

Sam Smith worstelt al vanaf zijn kindertijd met zijn gewicht. Zondagavond deed de zanger op de Australische buis een boekje open over negatieve opmerkingen betreft zijn extra kilo's.

"Wanneer iemand mij dik noemt dan raakt dat me meer dan wanneer iemand mij uitscheldt voor homo", vertelde Sam Smith. Ik denk omdat ik dat heb geaccepteerd. Wanneer iemand mij voor homo uitscheldt dan denk ik alleen maar: "Ik ben homo en ik ben er trots op, dus daar zit ik helemaal niet mee".

Onlangs is de Brit verlost van zijn overgewicht, maar de littekens uit zijn kindertijd zijn blijvend. "Toen het niet zo goed met mij ging op school of wanneer het niet meezat met de muziek, dan ging ik eten en eten. Ik voelde me beter door te eten. Ook wanneer ik mij eenzaam voelde, ging ik eten".
Zie ook: 
Sam Smith vindt opmerkingen gewicht erger dan Homofobie  /  Ik heb liever dat ze me 'Homo' noemen dan dik  /  Sam Smith      
Homofobe opmerkingen kwetsen mij niet, opmerkingen over mijn gewicht wel  /  Slanke Sam Smith voelt zich beter dan ooit
bronnen: ShowBizNewz.nl / YouTube.com