woensdag 25 oktober 2017

Simon geeft presentatie over Homo-acceptatie | "Ik was de pestkoppen zat" ‼

Uden - Simon van Ieperen  –  De 16-jarige havo 5-leerling Simon van Ieperen was de pestkoppen op zijn middelbare school helemaal zat. Hij besloot daarom 'een presentatie' te geven over homoacceptatie om zijn medeleerlingen bewuster te maken van de acceptatie van homoseksualiteit, of beter gezegd, het gebrek daaraan.  "Ik kan veel hebben, maar toen ik merkte dat mijn vrienden last hadden van de pestkoppen en niet Uit de Kast durfde te komen, besloot ik in actie te komen".
                                         

                                                                                      
"Op school had ik er last van dat mensen achter m'n rug om dingen riepen. "Simon van Ieperen is Gay" werd er zelfs op de muur van de jongens- kleedkamer geschreven", vertelt Simon aan Gay.nl.  "Ik kan het persoonlijk allemaal wel hebben, maar ik merkte dat anderen op school rondliepen met hetzelfde probleem. Mijn vrienden durfden daardoor niet meer uit de kast te komen en daarom vond ik het tijd dit probleem aan te pakken". 

Lees verder op de website van Gay.nl:  Simon (16) geeft presentatie over Homo-acceptatie | "Ik was de pestkoppen zat"