zondag 5 juni 2016

België · Blankenberge · Video | Nathan Vandergunst (16): "Mijn papa is Gay" ‼

België    De 16-jarige Nathan Vandergunst uit Blankenberge is momenteel de "populairste Vlaming op YouTube". Een van zijn laatste video's is maar liefst 165.779 keer bekeken. In deze video vertelt Nathan dat z'n papa homo is  Nathan Vandergunst maakt onder de naam "Acid" al jaren filmpjes en de ondertussen meer dan 300 video's zijn samen al meer dan 9 miljoen keer bekeken, wat erg veel is voor Vlaamse YouTube filmpjes.

Vijf dagen geleden zette hij een video online waarin hij vertelt dat zijn papa homo is ‼ Nathan Vandergunst groeide op met zijn alleenstaande mama, zijn vader en diens vriend. In 't begin van de video zegt Nathan dat er vast wel mensen zullen zijn die z'n video's bekijken en die homo's haten, "dan mag je opflikkeren", zegt de jonge Vlaming resoluut. En neen Nathan Vandergunst is zelf echt geen homo. "I Love Boobies" ‼, zeg hij regelmatig om te benadrukken dat hij zelf wel degelijk op meisjes valt ‼ Wat hij verder nog vertelt ontdek je in het filmpje. Nathan Vander- gunst is elke dag drie tot vier uur bezig met zijn You-Tube kanaal en gaat ook nog naar school. Later wil hij Film en Regie gaan studeren.

Over zijn start op YouTube zegt Nathan: Toen ik 8 jaar was, ben ik mezelf beginnen filmen. Maar pas sinds twee jaar zet ik dagelijks filmpjes op YouTube. Ik zag veel YouTubers uit Nederland, maar in België deed bijna niemand het. Dus ben ik begonnen, gewoon met een kleine camera. Ik film dingen die ik heb meegemaakt en praat over games of problemen thuis of op school".

• De ondertussen meer dan 300 filmpjes werden samen al meer dan 9 miljoen keer bekeken, waaronder 3,28 miljoen views in de afgelopen drie maanden. Dagelijks bekijken 100.000 mensen zijn flmpjes, Zijn populairste filmpje werd ondertussen al meer dan 308.000 keer bekeken. Nathan haalt cijfers waar veel professionele programmamakers jaloers op zouden zijn. Ter vergelijking: een monument als 'Ter Zake' op Canvas lokt ge- middeld 130.000 kijkers. Maar ook populaire programma's, zoals 'Komen Eten' op Vier haalt vaak maar 200.000 kijkers.

Zie ook:

bronnen: HoLeBi.info / YouTube.com