donderdag 7 april 2016

USA – Showbizz | "Ellen DeGeneres uit kritiek op anti-Homowet in Mississippi"

Amerika    Ellen DeGeneres heeft in haar talkshow fel stelling genomen tegen nieuwe regelgeving in de Amerikaanse staat Mississippi die vrij spel geeft om homoseksuelen te discrimineren.

"Ik ben geen politiek persoon, echt niet. Maar dit gaat om mensenrechten", zo stelde de Ellen DeGeneres in een monoloog.

"De gouverneur van Mississippi "Phil Bryant" heeft een wet getekend die religieuze vrijheid garandeert  Dat klinkt misschien goed met dat woord 'vrijheid' erin, maar dat is niet zo  Nu kunnen homoseksuelen om religieuze redenen geweigerd worden om te trouwen, aangenomen te worden voor een baan of ze een huis te verhuren of te verkopen".

Ellen DeGeneres hoopt dat bewoners van de Amerikaanse staat zich niet laten kisten en steekt ze graag een hart onder de riem  "Ik ben ooit ontslagen omdat ik homoseksueel ben en ik weet hoe het voelt. Ik raakte alles kwijt. Maar zie waar ik nu sta. Ik kan de villa van de gouverneur kopen en doorverkopen met 7 miljoen dollar winst".

bronnen: NU.nl / Zie.nl