dinsdag 15 september 2015

USA - Landon Patterson | "Transgender wint populariteitsprijs op schoolbal" ‼

Tegen al haar verwachtingen in werd de 17-jarige Landon Patterson uit het Amerikaanse Gladstone als homecoming queen gekroond op haar schoolbal. De transgender ontving de prijs nadat al haar schoolgenoten op haar hadden gestemd.

Uit de Kast
Een jaar geleden kwam Landon uit de kast als transgender. Ze had het idee dat ze niet geaccepteerd zou worden door haar klasgenoten, maar ze bleek het helemaal fout te hebben. "Toen ik uit de kast kwam was ik zo bang. Ik verwachte veel haat en onbegrip. Maar verrassend genoeg was die haat er helemaal niet", vertelt Landon aan Buzzfeed News

Geschiedenis
Toen Landon genomineerd werd als homecoming queen was ze nogmaals erg verrast door haar leeftijdsgenootjes. De wedstrijd vindt in Amerika doorgaans plaats tijdens het schoolbal, en draait om het meisje die van haar schoolgenootjes de meeste stemmen krijgt. "Om gekozen te worden als koningin was een fantastisch gevoel. Ik werd er zo enthousiast van dat mijn leeftijdsgenootjes mij zo accepteerden. Het voelt alsof ik geschiedenis schrijf voor de LGBT-gemeenschap".

Steun
Inmiddels stroomt de sympathie voor Landon binnen op school, maar ook via social media. Haar schoolgenootjes laten massaal weten trots te zijn op wat ze bereikt heeft. Voor Landon is dit dan ook de reden om openlijk te spreken over transgender zijn. Ze probeert met haar verhaal andere leeftijdsgenootjes in dezelfde positie een hart onder de riem te steken. "Blijf altijd positief. Vertrouw op jezelf. Zelfvertrouwen gaat je echt verder helpen. Doe wat je hart je ingeeft en 'rock it'. Er is te weinig tijd om je zorgen te maken".

Zie ook:  Transgender studente gekroond tot Homecoming Queen

bronnen: MetroNieuws.nl / BuzzfeedNews.com / YouTube.com