woensdag 23 september 2015

Songfestival 2016 | Douwe Bob namens Nederland naar Eurovisie Songfestival

Douwe Bob zal in 2016 namens Nederland afreizen naar het Eurovisie Songfestival. De zanger gaat in het Zweedse Stockholm strijden om de winnaar te worden van de muziekwedstrijd. Dat is dinsdag aangekondigd door de organisatie.

"Ik schrijf songs en krijg nu de kans om mijn muziek te laten horen op het allergrootste podium van Europa, het Eurovisie Songfestival. Ik ga naar Stockholm om te winnen en ben heel heel blij dat ik het op mijn eigen manier kan doen. Wordt een hele mooie tijd", aldus Douwe Bob Posthuma in een reactie.

De zanger zal in mei afreizen naar Stockholm, waar hij zich in een van de halve finales zal meedingen voor deelname aan de wedstrijd op 14 mei.

Geruchten
Eerder gingen er al geruchten dat de zanger naar het Eurovisie Songfestival zal gaan. De Metro hoorde het van bronnen en RTL Boulevard had beelden van een bespreking tussen AvroTros en Posthuma.

"Er zijn ontzettend veel artiesten die naar het songfestival willen. Het is weer in", aldus een woordvoerder destijds.

'Begrijpelijk'
Songfestivalkenner René Romkes liet eerder weten de keuze voor Posthuma te begrijpen. "Als Nederland scoort, is het met iets dat afwijkend is. Dat zag je aan 'Anouk' met Birds en aan 'The Common Linnets' met Calm After the Storm". Posthuma won in 2012 het televisieprogramma 'De beste singer-songwriter'.

In 2015 deed 'Trijntje Oosterhuis' namens Nederland mee aan de wedstrijd. Zij viel echter uit in de halve finale. Het jaar daarvoor werden 'The Common Linnets' nog tweede.

Zie ook:

bronnen: NU.nl / YouTube.com