donderdag 27 december 2012

Thijs | "De Eerste Keer"


COLUMN - Op een of andere manier blijven 'de eerste keren' altijd bij je, je onthoud ze als een mijlpaal, bij hele belangrijke ge- beurtenissen onthoud je zelfs de data. Die gebeurtenissen kunnen van alles zijn, maar op een of andere manier hebben ze altijd met liefde te maken, eerste keer verliefd, eerste zoen, en ook natuurlijk de eerste keer seks. Wij (en ja ook jij) hebben allemaal een haat liefde relatie met de liefde. De ene keer wil je alleen maar vlinders voelen. De andere keer is je hart gebroken en wil je niks met liefde te maken hebben.

Herinner je nog de tijd op de basisschool dat je 'verkering' vroeg aan een meisje uit je klas? Heel onschuldig liep je hand in hand door de schoolgangen. Je zei tegen elkaar dat je jullie zouden trouwen. Je zou samen oud worden en kinderen krijgen. Als je iets ouder wordt besef je dat je helemaal niet met haar oud gaat worden, geen kinderen gaat krijgen en al helemaal niet gaat trouwen. Het was het onschuldig nadoen van volwassenen, want je vond toch dat meisje zo aardig? Dan ben ik toch verliefd? Als ik een meisje aardig vind? Dat is niet perse verliefd zijn.

In mooie verhalen is de eerste keer verliefd er opeens, het komt uit de lucht vallen en het land ook meteen goed. Je weet meteen dat je verliefd bent. Wees even realistisch, je weet totaal niet wat je overkomt. Wat is dat rare gevoel in je maag? Waarom ben ik zo zenuwachtig? Zou ik soms ziek zijn? Wat is dit? Je bent verliefd, voor de eerste keer. Voor sommigen in jouw klas zou de eerste keer misschien nog wel eens extra verwarrend kunnen zijn. Ze zouden wel eens op het zelfde geslacht kunnen vallen.

Misschien zou je nu zeggen 'getsie dat doen dieren toch ook niet?' Schapen en bokken bewijzen het tegendeel. Er zijn proeven gedaan met bokken. Een bok kon kiezen uit een rijp vrouwtje of een mannetje, de homo seksuelen bokken (en dat waren er nogal wat) besprongen bijvoorbeeld in 30 minuten 30 keer (!) het mannetje. Hij komt dus ook dertig keer klaar! Nou als je dan niet homo bent weet ik het ook niet meer.

Maar verder naar mijn punt, homoseksualiteit is niet anders. Kijk bijvoorbeeld naar Boer zoekt Vrouw'' , je ziet de homoboer net zo hard klungelen en onzeker zijn als de heteroboeren in het progamma. Als ik verliefd word op een jongen is er niks anders, ik heb nog steeds vlinders in mijn buik en heb net zoveel zenuwen als voorheen. Ik heb bij zowel jongens als meisjes die ‘eerste keren’ meegemaakt, en ik kan je vertellen. It doesn't change a thing!

Ik hoop dat jij ooit iemand tegen komt waar je wel oud mee kan worden, of dit nou een meisje of een jongen is.

Thijs

bron: KamKrant.nl