maandag 24 december 2012

Leegloop Rooms-Katholieke Kerk


Het regent opzeggingen bij de rooms-katholieke kerk, sinds de kerstspeech van paus Benedictus. Door de toespraak voelden veel homo's zich beledigd. Honderden mensen hebben zich sindsdien al laten uitschrijven. Op de website ontdopen.nl kunnen mensen de katholieke kerk de rug toekeren. Dat meldt De Telegraaf op haar website.

De oprichter van de site, Tom Roes, begon de site toen de kerk in opspraak kwam vanwege seksschandalen met minderjarige kinderen. "Als je niet écht achter de katholieke kerk staat, moet je je gewoon uitschrijven", vindt Roes.

"Als mijn ouders me bij een volleybalclub hadden ingeschreven, had ik mezelf ook laten uitschrijven. Maar bij de kerk is dat moeilijker. Daarom kwam ik met het idee voor de website", zegt hij tegen de NOS.

Roes krijgt veel reacties op zijn site. "En die zijn eigenlijk allemaal positief. Mensen bedanken me en zeggen dat het een goed initiatief is. Er zijn ook mensen die willen dat ik een soort anti-katholiekenbeweging opricht, maar daar heb ik geen zin in. Als je katholiek wil zijn, moet je dat vooral zijn."

Op de website ontdopen.nl kunnen mensen zich uitschrijven.

bronnen: GayKrant.nl / De Telegraaf