donderdag 25 januari 2018

Zangeres Susanna brengt ode aan Lou Reed met eigen versie van 'Perfect Day'


Noorwegen  →  De Noorse zangeres 'Susanna Wallumrød' – kortweg 'Susanna' – brengt ode aan Lou Reed met minimalistische versie van 'Perfect Day'. 

De duimpiano - barokke harp en een melancholische vrouwenstem vormen de kern van Susanna's minimalistische vertolking van het klassieke num- mer 'Perfect Day' van Lou Reed.  De viool en accordeon voegen subtiele accenten toen aan Susanna's vertolking van een perfecte dag.  "Perfect Day" is afkomstig van 'Go Dig My Grave' het twaalfde album van Susanna dat op 09 februari 2018 uitkomt.

"Lou Reed is één van mijn favoriete artiesten, ik heb van jongs af aan veel naar hem geluisterd. Harpiste 'Giovanna Pessi', met wie ik samenwerk, opperde om een eigen versie van 'Perfect Day' te maken, iets wat bijna onmogelijke taak leek", vertelt Susanna Wallumrød.

De originele versie zat zo diep geworteld - dat er flink wat tijd overheen ging voordat Susanna en Giovanna iets maakten wat echt van henzelf was ‼ Onder het genot van een uitgebreid diner en veel schnapps, viel alles uiteindelijk op zijn plek.
                              
                                     
                                                   
De videoclip voor 'Perfect Day' is gemaakt door 'André Løyning'. De clip brengt de liefde en affectie tussen twee mannen in een relatie in beeld die samen genieten van een vrije dag.

Susanna licht toe:  "Ik was meteen weg van het concept en we zijn op zoek gegaan naar het juiste koppel.  De belangrijkste reden voor mij om deze video te maken, is om de wereld een stel van hetzelfde geslacht te laten zien op een alledaagse, "perfecte dag" ‼  Ik vind het belangrijk dat mensen lief kunnen hebben en samen kunnen leven .... ongeacht hun geslacht of seksuele voorkeur. Ik denk dat Løyning een prachtige video heeft gemaakt voor onze versie van het nummer van Lou Reed".

Zie ook:  
'Perfecte Dag' van een Homostel  /  Homokoppel beleeft 'Perfect Day' in clip van Susanna  /  Susanna brengt een ode aan 'Lou Reed' 

Extra:  
SusannaMagical.com  Site  /  Facebook.com – SusannaMagical  /  Twitter.com – SusannaMagical  /  Instagram.com – SusannaSonata 

bronnen: Persbericht  ItsAllHappening.nl – Jessica de Wal / GayNieuws.blogspot.nl / YouTube.com