zaterdag 12 augustus 2017

Mensen denken dat Nederland "heel tolerant" is – maar niets is minder waar ‼

Gert Hekma  →  Na drieëndertig jaar nam 'Gert Hekma' in juni afscheid als docent homo- en lesbische studies aan de Universiteit van Amsterdam. In die periode is hij niet onbesproken gebleven vanwege controversiële uitspraken die hij deed over bijvoorbeeld: pedo- filie. Hij werd verguisd en bedreigd, maar bleef standvastig en strijdbaar ‼ "Mensen denken dat het wel goed zit met de tolerantie in ons land, maar niets is minder waar".

"Wil je echt geen thee ?! Ik heb daar wel zin in namelijk" ‼, zegt 'Gert Hekma' als ik net bij hem binnen ben. Zijn appartement bevindt zich op de derde verdieping van een grachtenpand midden op de 'Wallen' ‼ Het uitzicht vanuit de woonkamer is indrukwekkend. Voor me zie ik de Bijenkorf, rechts de Oude Kerk en door de grachten varen bootjes vol pleziervaarders ‼ Op straat zijn grote groepen toeristen op zoek naar seks, vertier ... of beiden in het gebied dat in de volksmond Pretpark Amsterdam is gaan heten.
                                  
                                     
'Gert Hekma' was van 1984 tot juni 2017 universitair docent homo– en lesbische studies aan de "UvA" en heeft in die 33 jaar tal van opvallende en controversiële uitspraken gedaan. Tijdens ons gesprek hoop ik erachter te komen wie de man achter deze uitspraken is. Bij binnenkomst valt me meteen een aantal dingen op: het uitzicht, zijn kleding, maar bovenal zijn indrukwekkende boekenverzameling ‼ Werkelijk overal staan boeken, van de grond tot het plafond en van de woonkamer tot in de WC – allemaal keurig gerangschikt op alfabetische volgorde en genre, zoals prostitutie, sodomie en perversiteiten.

Lees verder op de website van Gay.nl:  
bronnen: Gay.nl / YouTube.com / Facebook.com – Gay.nl