zaterdag 1 april 2017

VS | "Regisseur Lee Daniels kreeg advies van zijn oma over Homoseksualiteit"

Amerika – "Lee Daniels"  →  Lee Daniels kreeg als homoseksuele Afro-Amerikaan van zijn vader te horen dat hij niks voorstelde, maar zijn oma voorspelde een grootse toekomst voor de Precious en The Butler regisseur. 

"Mijn oma zag in tegenstelling tot mijn vader dat ik een grootheid zou worden  Mijn vader vertelde mij juist dat ik nooit iets zou bereiken in het leven. Toentertijd geloofde ik dan ook niks van wat mijn grootmoeder zei", aldus Lee Daniels in gesprek met THR.

Lee Daniels groeide als zoon van een politieagent op in 'Philadelphia'.  Toen zijn vader hem op een avond de hoge hakken van zijn moeder zag uitproberen, werd Lee Daniels in een vuilcontainer gegooid. "Ik kan mij die stank nog goed herinneren".

"Ik koester geen haat voor mijn vader", vertelt Lee Daniels. "Ik denk dat hij niet begreep dat ik op mannen val. Mijn vader wist dat ik het als don- kere man al moeilijk genoeg ging krijgen en hoopte met de beste bedoelingen dat hij mij kon demotiveren - zodat ik geen homoseksueel meer zou zijn".
                                        

                                                    
Steun
Van zijn oma kreeg Lee Daniels juist veel steun  "Toen ik jong was vertelde ze mij ook dat ik anders was dan de andere mannen  Je bent een flikker zei ze, maar ik had nog geen idee wat het was  Toen zei mijn oma dat ik mij geen zorgen moest maken en ik vanzelf aan deze bewoor- ding gewend zou gaan raken", vertelt Lee Daniels.

Lee Daniels: "Ze gaf mij het advies dat ik sterk, onbevreesd en eerlijk moest blijven  En zolang ik dat bleef onthouden er niks was om mij zor- gen over te maken".

bronnen: NU.nl / Twitter.com – Hendrik Alting → NU.nl / YouTube.com