donderdag 19 januari 2017

Ian Thomas | "Ik geloof niet in Genderrollen · Ook jongens dragen Make-up" ‼

België – 'Ian Thomas'  →  Zanger Ian Thomas (19) draagt zichtbaar make-up en is er niet beschaamd voor. Op YouTube geeft hij tekst en uitleg.

"Ik geloof niet in genderrollen en ik denk dat heel wat van de opinies in onze maatschappij erop gebaseerd zijn. Dat is verkeerd   Ik kijk naar make-up als iets neutraals, niet als iets wat aan jongens of meisjes is gelinkt" ‼, vertelt Ian Thomas in "Boys Wear Make-up Too" van Stella Rae (18).
                                           
        
                                 
Als jongen of man 'zichtbaar make-up dragen' en er expliciet voor uitkomen is een relatief 'nieuw fenomeen'   Al vind je tal van video's op YouTube waar (jonge)mannen vertellen hoe ze make-up dragen en hun nagels lakken. 

Frank Ocean
Ian Thomas noemt de openlijk homoseksuele rapper Frank Ocean (29) als een van zijn voorbeelden.  "Ik geloof dat artiesten de missie hebben om grenzen te verleggen, om aan te tonen dat make-up niet aan gender is gelinkt, maar bijvoorbeeld ook dat vrouwen zonder problemen hun haar kunnen afscheren".

Zie ook:
bronnen: ZiZo-Magazine.be / YouTube.com