dinsdag 26 januari 2016

UK – Showbizzz | Sir 'Ian McKellen': "Waarom winnen Homo's geen Oscars" ?!

Engeland  →  Er is dit jaar veel te doen om de Oscar-nominaties. Die zijn volgens velen te wit. Acteur Ian McKellen voegt daar aan toe dat er ook nog heel veel homofobie is in Hollywood.

Sir Ian McKellen mengt zich in het diversiteitsdebat rond de Oscars door te stellen dat naast racisme ook homofobie een probleem is onder degenen die mogen stemmen voor de Academy Award-nominaties.

Ian McKellen, een Britse veteraan die het grote publiek leerde kennen door de Lord of the Rings-films, is openlijk homoseksueel. Hij kan zich heel goed voorstellen dat zwarte acteurs boos zijn "omdat ze slecht worden behandeld en ondergewaardeerd".

Hij voegt daar aan toe: "Nog een enkele openlijk homoseksuele acteur heeft ooit een Oscar gewonnen. Ik vraag me af of dat toeval is, of komt door vooroordelen". Tom Hanks, Philip Seymour Hoffman en Sean Penn hebben allen een Oscar gewonnen voor het spelen van een homoseksu- eel karakter. Ian McKellen hierover: "Heel goed hoor. Maar waarom geven ze mij geen Oscar voor het spelen van een hetero" ?!

Ian McKellen was twee keer genomineerd en was zeker van plan om zijn speech te beginnen met de woorden: "Ik ben trots dat ik de eerste homo ben die een Oscar wint" ‼  Maar, voegt hij er aan toe: "Mijn speech kon ik twee keer in mijn jasje laten zitten".

Zie ook:

bronnen: Winq.nl / YouTube.com