woensdag 14 juni 2023

Wout Brama | Homo-acceptatie loopt nog altijd achter bij het 'mannenvoetbal'



Na een emotioneel afscheid bij 'zijn' club FC Twente, speelde "Wout Brama" (36) afgelopen zondag tijdens de play-offs tegen Sparta echt zijn allerlaatste wedstrijd als profvoetballer. Hij had graag nog doorgegaan, maar zijn lijf gaf aan dat het mooi is geweest. Tijd voor nieuwe dingen, waaronder het uitbrengen van een kinderboek. Wout Brama: "Ik ben weer gewoon broer, zoon, vader en echt– genoot" ‼ 

Homo-acceptatie
In zijn hele carrière heeft 'Wout Brama' nog nooit in het team gezeten met een speler die openlijk op mannen valt ‼  Bij FC Twente-profvoetbalster 'Maud Roetgering' in het team is Homo-acceptatie totaal geen ding. Net als Maud vallen zoveel speelsters op vrouwen. Maar in het mannenvoetbal lopen we echt nog veel te veel achter. Ik kom uit een voetbalcultuur waarbij regelmatig "Homo"of "Mietje" wordt geroepen, al gaat dat gelukkig veel beter. In het verleden heb ik mij er vast ook schuldig aan gemaakt, zonder dat ik iemand bewust heb willen kwetsen. Ik begrijp dat 't in deze voet– balwereld dan lastig is om je geaardheid kenbaar te maken en daar moet verandering in komen. "Iedereen moet 'zichzelf kunnen zijn', want voetbal is van iedereen". Daarom hebben Wout en Maud het kinderboek "Wout & Maud en het geheim van de trainer" uitgebracht.  

Lees verder op de website van Telegraaf.nl:  Wout Brama | "Homo-acceptatie loopt nog altijd achter bij mannenvoetbal" ‼

Zie ook:
Voetballers Wout en Maud breken lans voor Homo-acceptatie  /  Kinderboek breekt een lans voor Homo-acceptatie in het voetbal Wout Brama → Wiki  /  FC Twente-iconen presenteren boek over Homo-acceptatie | "In mannenvoetbal nog probleem" → Video ‼

bronnen: Telegraaf.nl / Twitter.com – Eline Verburg → Telegraaf.nl