woensdag 6 april 2022

06 april 2022 - Dag van Aseksualiteit | Niet alle Aseksuelen willen (geen) seks

Aseksueel  →  Toen ik voor het eerst las over 'Aseksualiteit', las ik vooral over het gebrek aan Seksuele Aantrekkingskracht. Voor mij paste deze definitie perfect ... Ik heb nooit interesse in seks gehad: ik had er absoluut geen behoefte aan én voelde die aantrekkings- kracht niet ‼

Voor andere 'Aseksuele personen' ligt 't anders, want Aseksualiteit komt in veel verschillende vormen. De Aseksuele gemeenschap gebruikt specifie– ke termen om hun attitude over seks te verwoorden, want niet alle Aseksuele mensen willen seks.  En niet alle Aseksuele mensen willen géén seks ‼ De gevoelens die seks teweeg brengt bij Aseksuele personen verschilt, en we gebruiken de termen seks: -gezind, -onverschillig, -aversief en -afkeer om deze verschillen te verwoorden.

   Seks-gezind –of– Sex favourable
   Seks-onverschillig –of– Sex indifferent
   Seks-aversief –of– Sex averse
   Seks-afkeer –of– Sex repulsed

Lees verder op de website van ExpresZo.nl:  "Niet alle Aseksuele personen willen (geen) seks" ‼

Zie ook:  
Nederlandse Organisatie Aseksualiteit | "Internationale Dag van Aseksualiteit" ‼  /  Aseksualiteit → Wikipedia ‼    

Eerder geplaatst op GayNieuws.blogspot.com:

bronnen: ExpresZo.nl – Elsa / Twitter.com – Nederlandse Organisatie Aseksualiteit