vrijdag 29 september 2017

Curaçao – Eugene Rhuggenaat | "Historische toespraak tijdens Curaçao Pride"

Curaçao Pride →  Minister-president Eugene Rhuggenaath van Curaçao heeft donderdag tijdens de vijfde Gay Pride op het eiland een - volgens de organisatie - "historische toespraak" gehouden ‼  De Pride-week werd geopend met een Pride Walk door de straten van Willemstad. Aansluitend was een muzikaal evenement met enkele sprekers. 'Eugene Rhuggenaath' riep op homo's te accepteren. Hij zei het niet te accepteren als mensen in angst leven vanwege hun geaardheid. 

Eugene Rhuggenaath noemde zichzelf premier van iedereen op Curaçao. "Ongeacht hun huidskleur, achtergrond, inkomen, geloof en ja: ook hun geaardheid. Ik kan vrijuit over straat lopen, trots op wie ik ben en de mensen van wie ik hou: mijn vrouw en mijn familie. Wie ben ik dan om ande- ren te veroordelen die trots zijn op wie ze zijn en van wie ze houden" ?!

Lees verder op de website van GaySite.nl:  Historische toespraak tijdens Curaçao Pride

     
bronnen: GaySite.nl / Facebook.com – GaySite.nl