dinsdag 29 augustus 2017

Jan Versteegh - Showbizz | "Ouders Jan Versteegh dachten dat hij Homo was"

Televisie - 'Jan Versteegh'  →  De ouders van BNN-presentator Jan Versteegh (31), die later dit jaar voor de eerste keer vader wordt, dachten aanvankelijk dat hij op mannen viel. "Toen ik vijftien was, namen ze me apart. Mijn vader zei: Jan, wat het ook is, we zullen altijd van je blijven houden".

Jan Versteegh, zo vertelde hij gisteren in het TV-programma Linda's Zomerweek, vindt het idioot dat iemands geaardheid nog steeds een dis– cussiepunt is in ons land. "Het feit dat je in Nederland als homo, lesbo of transgender nog steeds moet uitleggen wat je bent en waar je voor kiest in het leven - dat vind ik zo belachelijk. Niemand vraagt ooit aan mij: "Hou je van cavia's" ?!  Maar of je op mannen of vrouwen valt, is nog steeds een discussie".
                                                
Dat in Nederland nog steeds een punt wordt gemaakt van iemands geaardheid, spoorde Jan vorig jaar aan met zijn BNN-collega Tim Hofman uit de kleren te gaan voor het blad L'Homo. "Toen dachten we: dan gaan we ook zoenend op de cover". Jan wordt al z'n hele leven achtervolgd door geruchten dat hij homo is. "Mensen denken het nog steeds wel" ‼  Volgens 'Jan Versteegh' krijgt hij anno 2017 nog altijd verbaasde reacties als mensen horen dat hij een vriendin heeft.
                                   
                                         
Belletje rinkelen
►  Dat zijn ouders dachten dat hij homo was, vindt 'Jan Versteegh' inmiddels een 'leuk verhaal'.  Na die boodschap ging er bij tiener Jan wel een belletje rinkelen. Ik zei: "O, jullie denken dat ik homo ben". Toen zei mijn moeder: "Misschien weet je het nu nog niet, maar als die dag komt, dan zullen wij er zijn". De aanname van zijn ouders, broer en zus heeft Jan nog jaren achtervolgd. "Ook toen ik een vriendinnetje kreeg, was het thuis: Kijk uit hoor, hij is homo".

Zie ook:
bronnen: AD.nl – Algemeen Dagblad / Twitter.com – NU.nl / LindaNieuws.nl – Video