maandag 30 januari 2017

Drenthe – Coevorden – Homofobie | "Jonge Homo mishandeld in Coevorden" ‼

Coevorden  →  In 'Coevorden' zijn twee jongens vrijdagavond slachtoffer geworden van anti-homogeweld. Een van de jongens liep een gebroken neus op. Tegen WNL vertelt het slachtoffer: "Hij hoorde dat ik homo was en begon meteen te schelden met flikker en gay".

Het incident vond plaats toen Mario Luchjenbroers met zijn vriend een sigaret stond te roken bij een café in Coevorden. De dader kwam na de nodige scheldwoorden met gebalde vuisten op de vriend van Mario af. Mario Luchjenbroers wierp zich tussen de twee maar kreeg zelf de nodi- ge klappen en hield een gebroken neus over aan het incident.
                                  

                                       
Ongewenst 
"Ik voelde mij op dat moment echt niet gewenst omdat ik homo ben", vertelt het 25-jarige slachtoffer aan WNL   "Ik ben weleens uitgeschol- den, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt". "Ik had nooit verwacht dat het mij zou gebeuren"

Zie ook:

Update:

bronnen: Gay.nl / Facebook.com – Politie Zuidoost-Drenthe / Facebook.com – Mario Luchjenbroers