maandag 26 januari 2015

Amsterdam | Homoseksueel ernstig mishandeld en beroofd in Bos en Lommer

Bij mogelijk een nieuw geval van homogerelateerd geweld is een man zondagochtend bij het Gulden Winckelplantsoen ernstig mis- handeld en beroofd door twee Marokkaanse mannen.
  
Het slachtoffer schrijft op zijn 'Facebook-pagina' dat hij na zijn werk in 'The Warehouse' de nachtbus naar huis had genomen toen hij rond half zes door twee mannen werd beroofd. Op 150 meter van mijn huis ben ik in elkaar geslagen en beroofd van mijn telefoon en een portemonnee met daarin 60 euro. Ik kon me deels beschermen met mijn tas en heb ook teruggevochten. "One guy must feel his balls now as much as my face ...".
De partner van het slachtoffer zegt dat het ging om 'two non-Dutch bastards' en dat ze het slachtoffer een 'vieze oude homo' noemden terwijl ze hem toetakelden. De politie zegt dat het "mogelijk gaat om homogerelateerd geweld" maar spreekt voorlopig nog van een gewelddadige straatroof. Wel is het team van 'Roze in Blauw' alvast ook op de hoogte gesteld.



Het lijkt er op dat het slachtoffer niks overhoudt aan de mishandeling, hij heeft een bodyscan ondergaan waarop niets alarmerend te zien was. Wel zegt hij dat hij wel even tijd nodig heeft om te herstellen. "Gelukkig krijg ik veel steun van de politie en het is ontzettend belangrijk dat we dit blij- ven melden. Want dit moet ophouden" ‼
bron: AT5.nl

"Vieze, vuile, oude flikker" zeiden ze, toen ze Boudewijn van Sante in elkaar sloegen

De 46-jarige 'Boudewijn van Sante' is zaterdagnacht in Bos en Lommer beroofd en in elkaar geslagen, terwijl zijn belagers hem uit-scholden voor 'vieze, oude flikker'.
Van Sante ging na afloop van zijn werk in Gay Club 'The Warehouse' met de nachtbus terug naar huis.

In de buurt van het Gulden Winckelplantsoen werd hij rond half zes aangesproken door een jongeman die hem om een sigaret vroeg. Op dat mo- ment sprong een andere jongen uit een gereedstaande auto, een Golfje. Van Sante: "Ze vroegen of ik drugs wilde kopen en toen ik zei dat ik geen interesse had, begonnen ze meteen op me in te beuken. Ze riepen 'geld, geld' en 'vieze, vuile flikker'."

Na een klap op zijn oog viel Van Sante op de grond, maar hij kon weer opstaan toen hij de jongens zijn portemonnee gaf. "Dat gaf mij de gelegen- heid terug te trappen. Ik heb er een geraakt, in zijn kruis, geloof ik, maar ik kon het niet goed zien, want mijn oog zat behoorlijk dicht".

De twee jongens sloegen en schopten Van Sante. "Gelukkig had ik een rugzak met een trui erin bij me. Dat kon ik als afstootblok voor mijn buik gebruiken".

De jongens gingen ervan door zijn iPhone en portemonnee. "Er zat zo'n zestig euro in. Daar slaan ze je dan helemaal voor in elkaar. Het waren twee Marokkaanse jongens van rond de twintig. In die zin heel voorspelbaar eigenlijk".

Vergeetachtig en last van hoofdpijn
Na het incident ging Van Sante eerst naar huis, maar hij besloot toch naar de politie te gaan. Daar werd een ambulance gebeld. In het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis werd na een scan vastgesteld dat hij geen hersenschudding heeft. Wel is hij erg moe en vergeetachtig en hij heeft veel last van hoofdpijn.

Gisteren deed hij aangifte bij de politie, maar dat gesprek moest hij afbreken. Boudewijn van Sante: "Ik zat helemaal stuk. Ik slaap ook heel slecht met erg veel dromen. Ik ben heel boos en emotioneel".

Omdat de aangifte nog niet volledig binnen is, kan de politie geen mededelingen doen. Een woordvoerder: "Maar omdat mogelijk sprake is van ho- mogeweld, hebben we het netwerk 'Roze in Blauw' al in kennis gesteld".

D66-raadslid 'Jan-Bert Vroege' zal de raad komende donderdag vragen of het aantal incidenten van homogeweld niet enorm is toegenomen. Jan- Bert Vroege: "Gezien de reacties op Facebook lijkt het te stijgen. We moeten met meer voorlichting op scholen blijven benadrukken dat homosek- sualiteit normaal is in de ze stad. En dat je met je poten moeten afblijven van mensen met een andere voorkeur".
↓↓  Zie voor meer artikelen over dit onderwerp hieronder bij de links van maandag 26 januari 2015  ↓↓
bron: Parool.nl