zaterdag 13 januari 2024

Sittard - Nick van der Pluijm | Stenen door ruiten van 'Pride Walk-organisator'



Sittard  →  Donderdagnacht zijn er twee klinkers naar binnen gegooid bij 'Nick van der Pluijm' (35) in Sittard. Hij organiseert hier dit jaar de eerste Pride Walk van de stad. "De stenen zijn precies gemikt op de plek waar altijd posters van 't event en mijn Regenboog– vlag hangen" ‼

  Rond één uur ‘s nachts hoort 'Nick van der Pluijm' donderdag een enorme knal. "Ik schrok me helemaal rot. Er lagen glasscherven door mijn hele kamer. Zelfs op het bed".

Beduusd kijkt hij om zich heen. Er prijken twee grote gaten in zijn ruiten. "Ik organiseer de eerste Pride Walk in Sittard, die deze zomer plaatsvindt. De stenen zijn precies gemikt op de plek waar altijd posters van dit event en mijn 'Regenboogvlag' hangen. Als het één klinker was geweest denk je nog aan kwajongens, maar twee stenen die pal onder elkaar zijn gegooid is toch echt een doelgerichte actie. Dit is haat naar onze community".

Lees verder op Limburger.nl:  Twee stenen door ruiten van Pride Walk-organisator in Sittard | "Dit is haat naar onze community" ‼ 

bronnen: Limburger.nl / Facebook.com – Limburger.nl