zondag 22 oktober 2023

Acteur Thor Braun | "Het kan inspirerend zijn, als ik open ben over wie ik ben"

In de populaire televisieserie Oogappels, winnaar van de Gouden Televizier-Ring 2023, speelt Thor Braun de rol van Chris Larooi. "In het begin vond ik het spannend die rol te spelen, maar inmiddels heeft mijn eigen ontwikkeling mijn personage ingehaald" ‼

Het meest aansprekende én uitgesproken karakter in de immens populaire BNNVARA-serie "Oogappels" is puber-met-een-mening "Chris Larooi", die wordt gespeeld en vormgegeven door "Thor Braun". De jonge Thor kreeg het acteren van jongs af aan mee: zijn ouders zijn voormalig TV-regisseur "Marc Braun" en actrice/TV-maakster "Maike Meijer" - bekend van onder andere Toren C ‼  "Als kind mocht ik daar weleens 'op de set' komen. Al die kostuums en make-up; ik vond het geweldig". Thors eerste serieuze acteerklus was meteen een hoofdrol - als tienjarige zag hij zichzelf terug op het witte doek naast (onder anderen) Theo Maassen, Daan Schuurmans en Chantal Janzen. Om echt stappen te kunnen maken als acteur, studeert Thor nu aan de ArtEZ Toneelschool in Arnhem.

Lees verder op de website van Winq.nl:  Thor Braun | "Voor anderen kan het inspirerend zijn als ik open ben over wie ik ben" ‼

bronnen: Winq.nl / Facebook.com – Winq.nl