donderdag 27 juli 2023

Victoria Bassey vlucht uit Nigeria omdat ze Lesbisch is | "Hoe bewijs je dat" ?!



azc Gilze  →  Victoria Bassey (32) vluchtte uit Nigeria omdat ze Lesbisch is en daar niet meer veilig was. Vorige maand kwam er voor haar een nachtmerrie uit: 'de vreemdelingenpolitie' haalde haar en haar twee kinderen (8) uit het asielzoekerscentrum en zette ze in de cel. Ze moesten terug naar Nigeria, omdat Victoria niet kon bewijzen dat ze daar niet veilig was vanwege haar seksualiteit ‼  Op 't allerlaatste moment wist "LGBT Asylum Support" dit tegen te houden. Nu zit Victoria weer veilig in het azc in 'Gilze'. "Ik slaap er nog steeds niet van" ‼

Victoria vluchtte jaren geleden uit Nigeria. Ze moest met een man trouwen, maar valt op vrouwen. Homoseksualiteit is strafbaar in Nigeria. "Ik was daar niet veilig en moest weg", vertelt ze. "Ik vluchtte mijn woonplaats uit en ontmoette onderweg een vrouw. We kregen stiekem een relatie, maar toen we werden betrapt werd het nog gevaarlijker voor ons. We vluchtten allebei het land uit. Ik heb er nog steeds nachtmerries van".

Lees verder op de website van OmroepBrabant.nl:  "Victoria vlucht uit Nigeria omdat ze Lesbisch is, maar hoe bewijs je dat" ?!

bronnen: OmroepBrabant.nl / Facebook.com – OmroepBrabant.nl