maandag 11 april 2022

16-jarige jongen: "Ze willen me op straat zetten" | "Ik mag géén Homo zijn" ‼


Politiemensen over die ene melding, wat er daarna gebeurde en hoe dat hun kijk op het vak ingrijpend heeft veranderd. Deze week: wijkagent Olof de Bekker (56), die leerde dat hij boevenvanger, scheidsrechter, maatschappelijk werker en relatietherapeut tegelijk moet zijn ‼

Mijn collega en ik kwamen bij een gigantische ruzie tussen twee ouders en hun 16-jarige zoon ‼  Er werd gegild: "Val maar kapot. Jullie houden niet van mij". "D'r uit, je hoeft hier nooit meer terug te komen" ‼  Ik ging met gespreide armen tussen hen in staan. "Hou eens op dat geschreeuw", riep ik. "Kan iemand me vertellen wat er aan de hand is" ?!  Dat hielp niet ‼

Ik nam die jongen apart in de keuken. Hij zei heel geëmotioneerd dat hij al z'n moed bij elkaar had geraapt om z'n ouders te vertellen dat hij Homo- seksueel was. "Ze willen me op straat zetten", huilde hij. "Ik mag geen Homo zijn. Ik moet normaal doen of opzouten".

Ik dacht: "Jeetje, zulke mensen bestaan dus echt. Van onvoorwaardelijke ouder-kindliefde was hier duidelijk geen sprake. Die jongen zakte zowat in elkaar van verdriet" ‼

Lees verder op de website van Volkskrant.nl:  "Ze willen me op straat zetten", huilde hij. "Ik mag geen Homo zijn" ‼

bronnen: Volkskrant.nl / Facebook.com – Volkskrant.nl