woensdag 30 december 2020

Polen | "Sinds Poolse verkiezingen is angst Homoseksuele David nog groter" ‼


Polen  →  'David klinkt strijdbaar'. Hij hoopt in Krakow te gaan studeren. "Ik wil hoe dan ook in Polen blijven. Ik hou van mijn land." Het is zomer als correspondent 'Jeroen Akkermans' hem voor de eerste keer spreekt. Zes maanden later is alles anders. "Ik wil weg. Ik heb geen energie meer", zegt David terneergeslagen. Oorzaak is de Homorepressie in zijn land.
                                           
                            
Jeroen Akkermans: "We maakten in de aanloop "naar de presidentsverkiezingen een reportage in het oosten van Polen" ‼  Het ging in de campagne vooral over de wet die 'indoctrinatie van Homo-ideologie' verbiedt, waardoor het leven van Homo's in de openbaarheid praktisch on- mogelijk zou worden" ‼
  
Lees verder op de website van RTL·Nieuws.nl:  "Sinds Poolse verkiezingen is angst Homoseksuele David nog groter" ‼

Extra:  Rémy Bonny | "2020 was rampjaar voor LGBTIQ+-rechten in Europa" ‼

bronnen: RTL·Nieuws.nl / Twitter.com – RTL·Nieuws.nl