dinsdag 23 april 2019

TV – Vanavond – Beau Five Days Inside | Logeren in een Keniaanse Hiv-kliniek

Televisie  →  'Beau van Erven Dorens' verblijft in Kenia in een kliniek waar Homo-mannen en Sekswerkers met Hiv terechtkunnen. Zij hebben te maken met discriminatie en geweld en durven daarom niet naar een regulier ziekenhuis.

In Kenia zijn 1,6 miljoen mensen besmet met Hiv en daar komen elk jaar veel nieuwe infecties bij. Beau van Erven Dorens ziet in het Afrikaanse land hoe groot het probleem is. In Beau Five Days Inside verblijft hij in een kliniek waar geïnfecteerde Homomannen en Sekswerkers terecht kunnen. Zij hebben te maken met discriminatie en geweld en durven daarom niet naar een regulier ziekenhuis.

Mes onder het kussen
In De Telegraaf onthulde Beau dat hij niet de volle vijf dagen is gebleven   "Het was verschrikkelijk, dat vond ik echt een nederlaag.  Maar je moet beseffen dat ik met een mes onder mijn kussen sliep. En als ik naar de wc wilde, stond ik tot mijn sokken in de urine. Dat die mannen in omstandig- heden leven die ik niet eens een dag aankan, maakt het des te schrijnender".

Televisie  –  Dinsdag 23 april 2019  –  Beau Five Days Inside  –  Logeren in een Keniaanse Hiv-kliniek  –  RTL 4  –  20:33 - 21:32 uur
bronnen: TV·Gids.nl / RTL.nl → Video