vrijdag 14 december 2018

Bossche Robbe van Hulst (12) vertelt op NPO Radio hoe hij 'Uit de Kast' kwam

Den Bosch  →  De afgelopen weken bleek nog maar eens dat 'Uit de Kast' komen voor veel Homoseksuelen heel zwaar is. Dat heeft te maken met hoe mensen erop reageren en het verandert een leven. Des te knapper is het als je op je 12de al zeker weet dat je 'Homo' bent en er voor uitkomt. Nog los van het feit dat je het op de radio aan heel Nederland laat weten   'Robbe van Hulst' uit 'Den Bosch' deed precies dat. "Ik wil het niet per se van de daken schreeuwen" ‼
                                                                  
                                               

NPO Radio 1 besteedde vrijdag aandacht aan 'Paarse Vrijdag', de dag waarop extra aandacht wordt gevraagd voor seksuele diversiteit. In dat programma vroeg presentator Winfried Baijens aan de 12-jarige Robbe van Hulst hoe hij die dag beleeft, aangezien hij gisteren aan zijn ouders heeft verteld dat hij op jongens valt.  "Ik zei dat ik op jongens viel en ze waren heel blij dat ik het verteld had en er niet langer mee ging rondlopen. Het was heel gek. Ik durfde eerst niet. Bang voor hun reactie. Het was heel verlossend. Fijn dat je er zo eerlijk over kan zijn".

Lees verder op de website van BD.nl:  Bossche Robbe (12) vertelt op de radio hoe hij Uit de Kast kwam | "Ik kan eindelijk mezelf zijn" ‼

Zie ook:
•   12-jarige Robbe vertelt op Paarse Vrijdag over zijn Coming Out | "Het zou altijd normaal moeten zijn"  
•   12-jarige 'Robbe van Hulst' uit Den Bosch viert Paarse Vrijdag | "Heel fijn dat je zo eerlijk kunt zijn" ‼
•   NPO Radio 1 | "Hoe Robbe van Hulst (12) uit Den Bosch zijn ouders vertelde dat hij op jongens valt" ‼

bronnen: BD.nl – Brabants Dagblad / Facebook.com  BD.nl / YouTube.com