dinsdag 9 oktober 2018

Amerika - Taylor Swift – Showbizz | "Taylor Swift komt op voor Homorechten"


Lang hield zangeres Taylor Swift haar mond als het ging over politiek. Al even lang dachten Republikeinen dat zij hun supporter was, vanwege haar country-achtergrond. Maar ze schaart zich nu achter de Democraten en maakt zich sterk voor LHBTIQ-rechten.

Taylor Swift kreeg regelmatig kritiek omdat ze zich nooit uitsprak over haar politieke voorkeuren ‼  Veel Republikeinen gingen er vanuit dat Taylor Swift hun partij zou ondersteunen: "Ze komt uit 'Tennessee'  maakte countrymuziek en liet zich in tegenstelling tot andere zangeressen als Katy Perry en Cher nooit uit over haar politieke voorkeuren.
                                                   
        
                                                     
Nu dus wel. Waarom ?!  "Omdat er de afgelopen jaren veel is gebeurd, niet alleen in mijn leven maar in de hele wereld ‼  Waar ik vroeger terughou– dend was in mijn uitspraken over politiek, wil ik me nu wel laten horen".

De 28-jarige zangeres zegt nu: "Ik sta achter de strijd om gelijke rechten voor LHBTI's. Elke vorm van discriminatie op basis van seksuele oriëntatie is verkeerd. Ook het racistische systeem in dit land is eng en ziekmakend".

Lees verder op de website van Winq.nl:  "Taylor Swift komt op voor Homorechten"

Zie ook:

bronnen: Winq.nl / YouTube.com / Facebook.com – Winq.nl