donderdag 22 maart 2018

Bang & Depressief | Homo- en Transseksuelen zijn vogelvrij in Europese AZC's

'Homoseksuele' & 'Transseksuele' vluchtelingen worden in bijna alle Europese 'asielzoekerscentra' door medevluchtelingen op grote schaal fysiek en seksueel belaagd. "Ik ben bang en heel erg depressief".

Pakistaanse Transseksueel 'Sumair Ali Khan' (24) zou willen dat hij nooit asiel in Zweden had aangevraagd.  Na jaren van mishandelingen, peste- rijen en 'n mislukte zelfmoordpoging voelt hij zich er niet veiliger dan in Pakistan. In tegendeel. "Ik vluchtte omdat ik vreesde voor m'n leven. Mijn vader wilde me vermoorden. Ik had de familie te schande gemaakt. Hij gooide me het huis uit. Voor de deur van m'n nieuwe appartement wachtten radicale moslims me op.  Ze sloegen me in elkaar.  Ik ontving dagelijks dreigtelefoontjes". Hij besloot Pakistan te verlaten. Zweden stond bekend als het veiligste Europese land voor Transseksuelen.

Maar in het asielzoekerscentrum buiten Stockholm komt transman 'Sumair' dagelijks dezelfde soort extremisten tegen. "Het is een ware nacht- merrie.  Gevluchte moslims uit SyriĆ« en Irak wijzen mijn seksuele identiteit af, omdat in de Koran zou staan dat ik een zondaar ben. Maar ze willen wel seks met mij. Ik word gepest en uitgescholden. Ik ben bang en heel erg depressief".' Hij moet even huilen. Zijn angst is terecht. 

bronnen: AD.nl → Algemeen Dagblad / Twitter.com – Eindhovens Dagblad