donderdag 2 januari 2014

USA | 'Wereldberoemd Transgenderkoppeltje start 2014 met slecht nieuws' ‼

Arin Andrews en Katie Hill haalden in juli van dit jaar de wereldpers. Het koppeltje had een bijzonder geheimpje: stoere bink Arin was vroeger een meisje en knappe deerne Katie was vroeger een potige kerel. Maar zes maanden later is het liefdessprookje uit.

Arin (17) en Katie (19) leerden elkaar twee jaar geleden kennen als Emerald en Luke, in een praatgroep voor transgendertieners. Doordat ze allebei geboren waren in het foute lichaam, voelden ze meteen een connectie. Het koppeltje werd onafscheidelijk en de twee steunden elkaar tijdens de geslachtsveranderingen.

Van Luke naar Katie, van Emerald naar Arin
Iets meer dan een jaar geleden onderging universiteitsstudent Luke zijn geslachtsverandering. Dankzij een anonieme schenking van 35.000 dol- lar kon hij eindelijk zijn droom waarmaken: verder door het leven gaan als een vrouw. Luke werd van de ene dag op de andere plots 'Katie'.

Bij Emerald ging het net omgekeerd. Het meisje besefte lang geleden dat ze geboren was in het verkeerde lichaam. Om het vrouwelijke lichaam te verbergen en meer op een jongen te lijken, bond ze haar borsten af  Na een recente operatie in juni, waarbij zijn borsten geamputeerd wer- den, kon Arin voor het eerst trots zijn op zijn lichaam. "Ik heb mijn borsten altijd gehaat. Ik had het gevoel dat ze niet bij mijn lichaam hoorden. Maar nu kan ik eindelijk mezelf zijn  Als ik met bloot bovenlijf in het openbaar zwembad of de gym loop kijkt niemand op. Ik ben gewoon een magere kerel die probeert wat spieren op te bouwen", glunderde Arin in juli.

Goed in je vel
Al was er uiterlijk veel aan het koppel veranderd, vanbinnen waren ze voor elkaar hetzelfde gebleven. "Arin is altijd míjn Arin geweest. Ik vond altijd al dat hij er mannelijk uitzag. Maar sinds zijn operatie heeft hij veel meer zelfvertrouwen", vertelde Katie. Het koppel was laaiend enthou- siast dat ze eindelijk samen konden zwemmen en zonnen zoals andere koppels. Hij met zijn platte borst, zij in de bikini waar het koppel altijd van droomde. "Omdat ik zelf ook een transgender ben, begrijp ik Arin beter dan wie ook. Ik weet hoe goed hij zich in zijn vel voelt", klonk het tijdens die verliefde zomer.

Slecht nieuws
Een Amerikaans TV-programma zocht het koppeltje bijna zes maanden later opnieuw op. Jammer genoeg is er een einde gekomen aan de unie- ke liefdesrelatie van Arin en Katie. "We zullen altijd een speciale band hebben  We waren er voor elkaar op momenten dat we het het hardste nodig hadden. Maar het plezier was uit onze relatie. Het was zwaar voor ons beiden", getuigt Katie.

Ook voor Arin was het een zware dobber. "Ze was mijn eerste vriendinnetje sinds ik een man ben. Ik moest steeds weer huilen en sloeg op van- alles en nog wat. Maar ik moet aan de toekomst denken ‼  Dus ik zal niet bij de pakken blijven neerzitten en me storten op mijn werk en mijn hobby: fitnessen".

bronnen: Nieuwsblad.be / YouTube.com